بایگانی نوشته‌ها


نقش معماری در عصر جدید ایران

نقش معماری در عصر جدید ایران

در سال‌های اخیر، با افزایش روزافزون جمعیت و شهرنشینی در کلان شهرهای ایران، مسئله‌ی طراحی و معماری شهری به یکی از چالش‌های اساسی تبدیل شده است. برای پاسخ به این چالش‌ها، یکی از رویکردهای جدید معماری شهری، مفهوم شهر هوشمند یا smart city است.

اثرات تورم بر صنعت ساختمان در سال 1402

اثرات تورم بر صنعت ساختمان در سال 1402

در سال 1402 هجری شمسی، تورم از مهمترین چالش‌های اقتصادی در ایران بوده است و تاثیرات آن روی صنعت ساختمان سازی نیز قابل ملاحظه است. در این مقاله، به بررسی این تاثیرات پرداخته می‌شود.

هزینه ساخت و ساز در سال 1402

هزینه ساخت و ساز در سال 1402

مسکن همواره به عنوان یکی از نیازهای اساسی انسان در طول تاریخ بشر مطرح بوده است و همچنان در جامعه امروز نیز به عنوان نیاز اساسی شناخته می‌شود. بسیاری از کشورها با مشکل کمبود مسکن مواجه هستند، اما این مشکل در کشورهای در حال توسعه مشهودتر است. در حال حاضر، حتی برنامه‌ریزان خوش‌بین هم پذیرفته‌اند که ساخت خانه‌های ارزان با طراحی و مصالح ساده، به توان حداقل یک سوم خانوارهای شهری کشورهای در حال توسعه نیست.مسکن، یک کالای پایدار، گران و غیرقابل حمل است که جایگزینی مناسب ندارد و به عنوان یک سرمایه، نوعی پس‌انداز به حساب می‌آید. به همین دلیل، بررسی هزینه‌های ساخت و تلاش برای کاهش آن با حفظ کیفیت ساختمان، از اصول اساسی ساخت و ساز است. هزینه ساختمان به عوامل زیادی مانند قیمت زمین، هزینه جواز ساخت و قیمت مصالح ساختمانی از جمله قیمت تیرآهن و میلگرد بستگی دارد.

عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...